•  
  •  
 

عنوان المقال عربي

تلقي أدب الشرق الأوسط في مسرح تاکارازوکا في فترة ما قبل الحرب إلى ما بعد الحرب من منظور النوع الإجتماعي ونظرية الإستشراق

اسم الباحث عربي

نجلاء حافظ

Corresponding Author

حافظ, نجلاء

Disciplines

Japanese Studies

Document Type

Original Study

Keywords English

Takarazuka Theater Troupe, Ichizo Kobayashi, Orientalism Theory, gender theory

كلمات مفتاحية عربي

فرقة تاکارازوکا المسرحية, ايتشيزو کوباياشي, نظرية الاستشراق, نظرية النوع الإجتماعي (جندر)

Abstract English

Since its birth in Takarazuka City, Hyogo Prefecture, the Takarazuka Theater Company has owned a theater in the same city. This theater troupe had a training school for its members and a private group of permanent writers and directors. The troupe also had all the staff needed for theatrical productions, from the theatre groups, art, costumes and lighting to the perpetual composers and orchestras. There is only one such theatre group in Japan.In the seventieth year of the Takarazuka competition, the content and format of the performances changed from the war years to the post-war years. To establish the band in competition and format performances. The first performance of the same troupe is said to be the first opera performance in Japan. In this way, Takarazuka's flying was ahead of its time. And lo and behold, that would save him from his body. The Takarazuka troupe has a variety of forms of theatrical and earnings program voice assistant programming, including plays, performances, and other forms of entertainment.In this research, I deal with a comprehensive analysis of the Takarzuka theatre's reception of Middle Eastern literature and how to employ this reception in reshaping the collective consciousness of the Japanese people to adopt the expansionist political ideas towards East Asian countries by changing the prevailing popular culture and enhancing the collective sense of Japanese nationalism and patriotism.

الملخص العربي

أتناول في هذا البحث تحليل شامل لتلقي مسرح تاکارزوکا لأدب الشرق الأوسط وکيفية توظيف هذا التلقي في اعادة تشکيل الوعي الجمعي للشعب الياباني لتبني الأفکار السياسية التوسعية نحو بلدان شرق آسيا من خلال تغيير الثقافة الشعبية السائدة وتعزيز الشعور الجمعي بالقومية والوطنية اليابانية.تأسست Takarazuka Revue الياباني في عام 1913 ، وهو مسرح موسيقي ساحر مؤلف من نساء بالکامل ، وهو ظاهرة قد تبدو جوانبها المنفصلة مألوفة ولکنها کلها فريدة ومراوغة. يشمل ذخيرة تاکارازوکا مسرحيات برودواي الموسيقية ، والروايات اليابانية الکلاسيکية ، ومسرحيات الرقص الباريسي. تجمع ممثلاتها بين طريقة تمثيل ستانيسلافسکي وأساليب الحرکة شديدة التقنين. لذلک يمکن اعتبار تاکارازوکا مثالًا آخر على الاستيلاء على الثقافات المختلفة والثقافة الشعبية المختلطة ، في حين أن ممثلاته يصورون کلا من الرجال الأقوياء والعذارى التعساء في الرومانسية التي تکرر السياسة الجنسية المحافظة ، فإنها تفتح الاحتمالات لکل من الوعي الأدائي للجنس وثقافة فرعية جنسية راديکالية. کانت المفارقات المماثلة هي الدافع وراء النسوية لأنواع الرومانسية لعقود. تم العثور على مفارقة إضافية في ميلودراما تاکارازوکا التي تدور أحداثها في الصين والهند ومصر القديمة. على الرغم من أن هذه العروض تستحضر عالمًا خياليًا حيث يتم عبور الحدود العرقية بسهولة ، فقد تم استخدامها من عشرينيات القرن الماضي وحتى الأربعينيات من القرن الماضي للترويج لفکرة مراجعات عنصرية هرمية 525 إمبراطورية يابانية. أصبح هذا الآن طريقة للاستشراق يمکن تمييزها بسهولة ، وإن کانت خادعة. سيتناول البحث دراسة تاکارازوکا من خلال تحليل العروض ضمن هذه المفارقات المألوفة.

Digital Object Identifier (DOI)

10.21608/jarts.2022.117242.1214

Receive Date

2022-01-19

Revise Date

2022-01-19

Accept Date

2022-03-31

Publication Date

1-1-2023

Publish Month

January

Share

COinS