عنوان المقال عربي
بناء مقياس للتفکير الناقد الترابطى اللغوى لطالبات تخصص اللغة الإنجليزية وآدابها فى الأردن
Document Type
Book Review
Keywords English
Building a Critical association linguistic thinking, Students
كلمات مفتاحية عربي
التفكير الناقد الترابطي اللغوي, طالبات كليه الأميرة عالية الجامعية
Abstract English
Building a Critical association linguistic thinking scale of undergraduate students in English Language and Literature in Jordan. The study aimed to building a critical association linguistic thinking scale, it is applied to a sample of (266) students of English Language and its Literature at Princess Alia University College. To achieve the purposes of the study a specific scale has been established to measure the critical association linguistic thinking, and through which indications for honesty and stability have been extracted. And then, the factor analysis is used to approach the sub-components which are the definition, to identify the hypothesis, the explanation, analysis, summary, self- organization and argument presentation. These components demonstrate 26.23% of the differences among students in a critical association linguistic thinking scale.
الملخص العربي
هدفت الدراسة إلى بناء مقياس التفكير الناقد الترابطي اللغوي، وقد طبقت الدراسة على عينة قوامها (266) من طالبات كلية الأميرة عالية الجامعية تخصص اللغة الإنجليزية وآدابها. ولغايات تحقيق هدف الدراسة تم بناء مقياس يقيس التفكير الناقد الترابطي اللغوي، حيث تم استخراج دلالات الصدق والثبات، ومن ثم استخدام التحليل العاملي للوصول إلى المكونات الفرعية، وهي التعريف، التعرف على الافتراضات، التفسير، التحليل، التلخيص، تنظيم الذات، تقديم المناقشات، وقد فسرت هذه المكونات ما نسبته (26,22 ) من تباين الطالبات على مقياس التفكير الناقد الترابطي اللغوي.
Recommended Citation
Abu Zaid, Nevin Muhammad
(2019)
"Building a Critical association linguistic thinking scale of under graduate students in English Language and its Literature students in Jordan,"
Journal of the Faculty of Arts (JFA): Vol. 79:
Iss.
3, Article 9.
DOI: https://doi.org/10.21608/jarts.2019.81690
Digital Object Identifier (DOI)
10.21608/jarts.2019.81690
Accept Date
2018-04-11
Publication Date
7-1-2019