عنوان المقال عربي
التاثير السلبي لغياب القوانين على المجتمع الإنساني: قراءة نقدية لرواية ويليم غولدنغ أمير الذباب
Document Type
Original Study
Keywords English
civilization, savagery, rules, tropical island, English boys
كلمات مفتاحية عربي
حضارة, وحشية, قوانين, جزيرة استوائية, أولاد بريطانيين
Abstract English
This research paper studies the negative impact of the absence of rules on the life of humans through an analytical study of William Golding’s novel Lord of the Flies. In his novel, Golding recounts the story of a group of English schoolboys who live as savages and killers because they refuse to obey the rules after they get isolated on a tropical island. The instinct of savagery is represented through the characters of the hunters who are longing for authority, while the instinct of civilization is represented through the character of Ralph, who attempts to keep the rules to escape the island. The hunters end up as savage-like creatures because they fail to understand the importance of rules and order to find a civil society. They become preys of evil that embody the darkness of the human soul, while the group of Ralph represents the bright side of civilized humans.
الملخص العربي
يدرس هذا البحث العلمي التأثير السلبي لغياب القوانين على حياة الناس من خلال دراسة تحليلية لرواية ويليم غولدنغ أمير الذباب. يروي غولدنغ من خلال الرواية قصة طلاب مدرسة بريطانيين يعيشوا كوحوش وقتله بسبب رفضهم إتباع القوانين بعد أن ينعزلوا على جزيرة إستوائية. تتمثل الغريزة الوحشية من خلال شخصيات الصيادين الذين يسعون الى السلطة بينما يمثل غريزة الحضارة شخصية رالف الذي يحاول أن يتبع القوانين لكي ينجو من الجزيرة. يتحول الصيادين الى مخلوقات شبيهة بالوحوش بسبب عدم إدراكهم لأهمية القوانين والنظام من أجل إيجاد مجتمع متحضر. لذلك فإنهم يصبحوا ضحايا للشر والذي يجسد الوجه المظلم لروح الإنسان وفي المقابل تجسد مجوعة رالف الجانب المشرق من حياة الناس المتحضرين.
Recommended Citation
Alguzo, Nouh Ibrahim Saleh
(2020)
"The Negative Impact of the Absence of Rules on Human Society: A Critical Reading of William Golding’s Lord of the Flies,"
Journal of the Faculty of Arts (JFA): Vol. 80:
Iss.
3, Article 26.
DOI: https://doi.org/10.21608/jarts.2020.115430
Digital Object Identifier (DOI)
10.21608/jarts.2020.115430
Accept Date
2020-02-26
Publication Date
7-1-2020