عنوان المقال عربي
تطور صورة المرأة في الإعلانات المعاصرة
Document Type
Original Study
Keywords English
advertising, Image, Woman
كلمات مفتاحية عربي
الإعلان, المرأة, الصورة
Abstract English
Advertising occupies an important place in today's societies. On the date of the Declaration, the Declaration becomes a work of art. The trader's announcement is a reflection of what he offers to sell.. These artists seek to make their advertisements more attractive by addressing colors, shapes, texts and characters. This research deals with the representation and development of the image of women in contemporary Western advertising, especially in French magazines. It aims to analyse differences, strengths and perceived deficiencies within the spatial framework. The aim is also to assess and distinguish the evolution of the role given to women by advertisers through advertising featuring products, household appliances, beauty products, clothing products and cars. Over time, some advertisements present an offensive picture of reality, including many stereotypes about the roles and functions of women and men in society. In this research, too, we try to analyze ads associated with women.. In conclusion, we considered many women's reactions to the female images used in the Declaration and how to combat symbolic violence by women in words and images.
الملخص العربي
يحتل الإعلان مكانًا مهمًا في الحياة اليومية للمجتمعات اليوم. في تاريخ الإعلان ، الاعلان يصبح عملاً فنياً. يعتبر إعلان التاجر انعكاسًا لما يعرضه للبيع.يسعى هؤلاء الفنانون إلى جعل إعلاناتهم أكثر جاذبية من خلال معالجة الألوان والأشكال والنصوص والشخصيات.يتناول هذا البحث موضوع تمثيل وتطور صورة المرأة في الإعلانات الغربية المعاصرة و خاصة فى المجلات الفرنسية. ويهدف إلى تحليل الاختلافات ، ونقاط القوة والعيوب المتصورة في إطار الزماني المكاني. والهدف من ذلك أيضًا هو تقييم وتمييز تطور الدور الممنوح للمرأة من قبل المعلنين من خلال الإعلانات التي تعرض المنتجات والأجهزة المنزلية ومنتجات التجميل ومنتجات الملابس والسيارات.بمرور الوقت ، تقدم بعض الإعلانات صورة مسيئة للواقع ، بما في ذلك العديد من الصور النمطية عن أدوار ووظائف النساء والرجال في المجتمع. في هذا البحث ، أيضًا ، نحاول تحليل الإعلانات المرتبطة بالمرأة .في الختام ، نظرنا في العديد من ردود الفعل النسوية على الصور الأنثوية المستخدمة في الإعلان وكيفية محاربة العنف الرمزي الذي تمارسه النساء بالكلمات والصور.
Recommended Citation
Fekry Mahmoud Ismail, Amal
(2023)
"The evolution of women's image in contemporary advertising.,"
Journal of the Faculty of Arts (JFA): Vol. 83:
Iss.
1, Article 10.
DOI: https://doi.org/10.21608/jarts.2022.162704.1290
Digital Object Identifier (DOI)
10.21608/jarts.2022.162704.1290
Accept Date
2022-11-24
Publication Date
1-1-2023