عنوان المقال عربي
اتخاذ التدريب على رياده الاعمال اداه لتدريس اللغة الإنجليزية
Document Type
Original Study
Subject Area
Language and Literature
Keywords English
English for Special Purposes (ESP), Entrepreneurship Education, Incubator, Applied languages, Egypt
كلمات مفتاحية عربي
حاضنه اعمال , تعليم اللغه الانجليزيه اغراض تخصصه, لغات تطبيقيه , رياده اعمال , لغات تطبيقيه , الجامعه الفرنسيه فى مصر
Abstract English
Entrepreneurship education has found significant interest recently. It has moved from a specialized field mainly related to business, to a domain that supports students in developing their independence and self-confidence. This paper explores the possibility of integrating Entrepreneurship education in an English for Special purposes (ESP) course. It investigates the effectiveness of theoretical and practical courses in promoting students’ entrepreneurial alertness along with improving their English Language skills. There is no agreement, over Entrepreneurship Education, should it be through the incubators or through the educational system? The current paper presents an English language course that is specially designed for Entrepreneurship Education by transferring Entrepreneurship Education to English for Special Purposes (ESP) (considering the classroom as an incubator). The research gears ESP methodology to Entrepreneurship Education. Entrepreneurial learning develops students’ skills in terms of innovation, problem solving, risk management and adaptability. It also plays an important role in mindset transformation, as it embraces uncertainty and views failures as learning opportunities. This in addition to real world application that the students gain from the course bridges the gap between theory of the language and its practice in real life situations. The course ventures at creating work opportunities, and stimulating innovation which eventually leads to a positive social impact. Findings suggested that due to the evolving nature of work and social changes, more emphasis needs to be placed on the development of entrepreneurial skills sets, and that education must change to meet those demands through any educational venue.
الملخص العربي
وجد تعليم ريادة الأعمال اهتماما كبيرا في الآونة الأخيرة. لقد انتقلت من مجال متخصص يتعلق بشكل أساسي بالأعمال التجارية ، إلى مجال يدعم الطلاب في تطوير استقلاليتهم وثقتهم بأنفسهم. تستكشف هذه الورقة إمكانية دمج تعليم ريادة الأعمال في دورة اللغة الإنجليزية للأغراض الخاصة (ESP). يبحث في فعالية المقررات النظرية والعملية في تعزيز يقظة الطلاب في تنظيم المشاريع جنبا إلى جنب مع تحسين لغتهم الانجليزيه : يوجه البحث منهجية ESP إلى تعليم ريادة الأعمال. يطور التعلم الريادي مهارات الطلاب من حيث الابتكار وحل المشكلات وإدارة المخاطر والقدرة على التكيف. كما أنه يلعب دورا مهما في تحويل العقلية ، لأنه يحتضن عدم اليقين وينظر إلى الفشل على أنه فرص للتعلم. هذا بالإضافة إلى تطبيق العالم الحقيقي الذي يكتسبه الطلاب من الدورة يسد الفجوة بين نظرية اللغة وممارستها في مواقف الحياة الحقيقية تهدف الدورة إلى خلق فرص عمل وتحفيز الابتكار ، مما يؤدي في النهاية إلى تأثير اجتماعي إيجابي. وتشير النتائج إلى أنه نظرا للطبيعة المتطورة للعمل والتغيرات الاجتماعية، هناك حاجة إلى مزيد من التركيز على تطوير مهاره تنظيم المشاريع، لذلك فان التعليم يجب أن يتغير لتلبية تلك المطالب من خلال أي مكان تعليمي.
Recommended Citation
Fottouh, Nihad
(2024)
"INCUBATING ENTREPRENEURS; AN ENGLISH FOR SPECIAL PURPOSES COURSE,"
Journal of the Faculty of Arts (JFA): Vol. 84:
Iss.
3, Article 17.
Accept Date
2024-06-27
Publication Date
7-1-2024